Godkväll,.

RÄDD
så himla rädd.


jag gick från bussen ,
som inte alls är en lång bit
men tillräckligt mörk för att fantasin ska spela mig ett spratt.

Skogen är mörk och djup, halv trasiga gatulyktor blinkar.
Mitt hjärta bultar snabbare och jag känner att mina ben börjar gå snabbare och snabbare.

Vad var det.. hörde jag ett ljud?
nej jag är dum och töntig,
det är 30 meter till huset
jag hörde ett ljud,
det är steg,
från skogen

det knastrar i löven och jag fumlar med mobilen ,
fingrarna är i stillestånd och gör inte som min hjärna tänker.
Varför hittar jag inte telefonboken i mobilen? måste ringa någon.
fan ljudet kommer närmre,
adrenalinet rusar genom hela kroppen.

Jag ser skepnaden i skogen, den som är påväg mot mig är böjd framåt och går sakta.
Det känns som att magen vänds ut och in, benen smälter genom marken, jag kan inte röra mig.
samtidigt som hela kroppen känns helt statisk är den som gelé.

vad fan gör jag nu ? jag ber en sista bön att någon ska se mig och rädda mig
skepnaden kommer närmre, hon uppenbarar sig, hon har stora mörka ögon , långa ben & slank kropp
ut ur skogen kommer ett rådjur.
helt lugn är hon , tittar på mig med sina stora ögon som om hon aldrig gjort annat.
det var precis den räddningen jag behövde.


Kommentarer
Postat av: durga

åh bebi vad fint men läskigt!

2009-03-23 @ 22:47:37
Postat av: Anonym

nä huujeda mig!!

sån poet du är söstra mi..

äntligen fick ja veta va som va så spännande!

2009-03-24 @ 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0