Den första skivan

Livets första studentskiva satt där den skulle.

Dansade på borden och blev nedlyften av en vakt som tydligen inte tyckte att det passade sig.
Kändes som vår i luften när vi sprag till tunnelbanan,
Väl på tunnelbanan fanns en vänlig man som ville informera oss om pastas alla former.. Hur gör man lasange ?
Hur gör man spagetthi ? Hur gör man skruvar, tortelini, och tiotusenkronors frågan hur gör man pizza ? 

På tunnelbanan satt även en annan man ni sina sämsta år. Tydligen provocerade vår uppsyn fram hard feelings hos honom, han tyckte inte att vår utklädnad var något att skämta om. Jag måste nog ändå säga att han kanske inte hade alla hästar hemma. Simmig blick och släpande röst vittnade om att diskussionen inte  var värd att inleda.
Ulrika ursäktade oss iallafall och sa att "nej , det här var nog inte så roligt ändå.. det skulle vi såklart tänkt på"
Jag kvävde mitt hysteriska skratt i halsduken och bad en tyst bön för att mannen inte skulle utöka mitt redan sårade nylle med en knytnäve.

Temat löd "jag kom precis ifrån"

Jag och ulrika kom precis från åkersberga.







Kommentarer
Postat av: Yulia

hahahahahaha jag läste spänt och trodde först att mannen på tunnelbanan hade nitat er! så tjusiga ni var då! nitade och med lösögonfransarna i högsta hugg! himla tjusigt!

2010-03-27 @ 17:26:46
URL: http://yulia.devote.se/
Postat av: Malin

haha..ja man ville ju vara en snygg nedslagen.. inte bara nedslagen.. så lösögonfransarna fick göra sitt ^^

2010-03-27 @ 23:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0