Studenten

Mitt hus luktar bullar, cigarettrök och ångest.

Nere i köket står min mamma med bulldeg till vansinne och kanel överallt, bullar till en hel armé svämmar över vårat kök och i hennes ögon läser jag tydliga tecken på ett studentbarns mammas prestationsångest.

På verandan sitter en man som vid första ögonkastet kan misstas för en livsnjutare, han halvligger i en solstol med en cigarett i mungipan och i handen har han ett glas rödvin.
Detta mina vänner är min far som flyr, vårt hus är så kaosartat att inte ens den bästa av fäder orkar ta ett vettigt handtag.

Följer man trappan upp osar det av ångest, en sån där sunkig lukt som bara kan komma från en utslagen tonåring som ligger på golvet och dränker sin stress och press i sourcream onion chips och för många avsnitt av sex and the city.


Mitt hus är en studentbubbla som snart kommer spricka och övergå till ett tredjevärldskrig.
Jag väntar med spänning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0