vuxenvägra eller kaffekalas ?

Sitter utomhus i gräset & dricker kaffe, bara för att bryta mitt mönster lite.
Egentligen är det inte så gott alls men jag brukar ofta känna mig lite kulturell och poet-töntig när jag dricker kaffe. Känns som att man blir lite extra svår, det är som att dricka rödvin, det är ju egentligen inte heller gott alls, men man känner sig lite djup sådär.

Varför är det så , att vissa saker gör en personlighet ?

Om man har glasögon så är man intellektuell,  har man tatuering är man kriminell och dricker man kaffe är man vuxen och svår.

När jag fyllde 18 hade jag kalas för min släkt och bjöd inte på kaffe. Alla var tvugna att dricka te och äta onödigt stora muffins med orimligt mycket glasyr på. Undrar såhär i efterhand om det var ett statement från min sida?
- Man måste inte dricka kaffe för att man är myndig!

Min storasyster är 22 och hon dricker helst av allt välling till frukost, det tycker jag är bra skit.
Välling i sig är jättevidrigt, men hon trottsar normen och ruckar lite på kaffekravet !


Kommentarer
Postat av: Andersén

Hahaha...skönt inlägg! Men...rödvin och kaffe är faktiskt gott! Å vissa av oss som använder det gör det för att snus/cigg gifter sig men en mun kaffe i smaklökarna. Ja vet låter lite äckligt men så är det! Rödvin till en god köttbit, ja då knullar smaklökarna med varann! Detta gör vissa av oss äldre inte för att visa att vi hör till vuxenvärlden eller för att vara svåra, utan för att vi tycker om att uppleva smaker! Å njuta av livet! :)

Glasögon är en gammal teknik för att se bra, de finns nya tekniker som linser och lazer! Fult med plast på näsan!

En kvinna med en snygg slingrande tatuering på vaden kommer ja aldrig se som kriminell!

Välling! Nej nu måste ja gå och spy! Usch!

Tycker du inte om kaffe eller rödvin drick de ej! Å drick de ej för att bli vuxen! Kram på dig!

2010-05-18 @ 20:29:36
Postat av: malinviiirta

Visdomsord från en vuxen och svår, haha ! ;)

2010-05-18 @ 20:39:29
Postat av: Andersén

hahaha.....när blev ja svår? Å vad är det? Hur är man då? Vuxen blev ja utan att vilja det! haha

2010-05-18 @ 21:04:03
Postat av: SysterE

Haha! Jennie år väl inte 23 för fan?? Då skulle ju jag va 26.. Sakta i backarna! :) tycker de e fantastiskt gott me rödvin, o ja en del av tjusningen ligger i känslan.. Lite sensuell o svår ja:) haha!

Pussokraaaam!

2010-05-18 @ 21:35:43
Postat av: Vällingsystern

Tillägger att hon både dricker kaffe och rödvin... Extra vuxenpoäng när man håller kvar barnasinnet med lite välling mellan åt tycker jag! ;)

2010-05-21 @ 10:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0