VEM VAR DET SOM RINGDE ?säg vem det fucking va !

Jag har tidigare skrivit ut vilken hiskeligt dålig relation jag har till telefoner, främst när dom ringer !
Här kommer ett praktexempel, endast en timme gammalt och direkt från verkligheten. HÅLL I HATTEN;

Jag ligger i min varma säng och sover kl är inte mer än 08.00, till saken hör att även ulirka ligger i min varma säng och sover. Hennes klocka ringer & jag vaknar. Jejä, jag somnar nästan om efter att hon dundrat upp men vaknar igen när hon krigar för sitt liv ( låter det som) i duschen som ligger vägg i vägg med mitt huvud.

Lyckas förtränga ljudet och närmar mig sömnen när det vibbrerar i mitt i mitt nattygsbord, HÄR hör till saken att jag inte har ett träbord så att vibbrationen blir relativt mjuk, nej, jag har ett bord av aluminium vilket gör att vibbrationen förvandlas till en sticksåg som köttar sig in i mitt huvud !

TVÅ gånger gör den det, här hör till saken att det inte ens var min mobiljävel utan ullis.

Jag hinner precis få ett smalt utbrott och somna om när min telefon , hemtelefonen, som står på nattygsbordet ringer. Här hör det till saken att jag inte har en bärbar hemtelefon, utan envisas med att ha en bakelittelefon,eftersom att det känns retro.

 
Jag vet inte vad ni har för relation till dessa fanskap men den beter sig som en liten ettrig tvättmaskin som cetrifugerar när den ringer, lägg till en ringsignal som är beyond everything.

Den ringer, 1 , 2,  3 gånger ! och nu talar vi inte om några( tre signalers, "- okej dom är inte hemma" samlal ) Nej människan hann ju förihelvete springa ett mataron medans hon ihärdigt ringde.

Den tredje gången det ringde flög jag upp som en drake med eld sprutande genom ögon och öron, lyfte på luren och slängde med all kraft jag hade i min morgontrötta näva tillbaks den!

Och tänkte sen förnöjt att, nu lär personen ifråga aldrig ringa igen. VAD HÄNDER?
Bara sekunden efter att jag slutit mina krigslystna ögon ringer det, IGEN!

Jag blir så trött att jag inte ens orkar reflektera, jag går upp och accepterar att gud inte vill ge mig sovmorgon idag, men svarar gör jag fan inte.


Kommentarer
Postat av: Jessica

kommer aldrig våga ringa dig..

2010-05-19 @ 13:20:51
URL: http://jeccica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ber om ursäkt för mitt dundrande, mitt duschande och min mobiljävel! Pyss <3

2010-05-19 @ 22:57:05
Postat av: tilla

hah xD vilken härlig anekdot. till saken hör att jag har precis samma horribla relation till telefoner. ska vi bilda en telefon-hatar-organisation? (låter tuffare än att bilda en klubb!)

2010-05-24 @ 21:59:51
Postat av: malinviiirta

en telefon-hatar-organisation låter verkligen som en bra grej !



DEAL <3

2010-05-24 @ 23:25:43
Postat av: Andersén

Vilket härligt inlägg! hahaha....."men svarar gör ja fan inte!" hahaha underbart!

2010-05-31 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0